maanantai 26. toukokuuta 2014

VIIKKO 4

Maanantai
Kiertävä pajapäivä

Olimme jokainen eri pajalla, mm. leirivälineessä, ruokalassa, autopajalla jne... :)

Tiistai
Leirisuunnittelua

Suunnittelimme loppuleiriä juhannusviikolle! Menimme metsään ja meidät ohjeistettiin eri ryhmiin suunnittelemaan tulevaa. Osa meistä suunnitteli ohjelmaa ja ruokapuolta ja pistimme sähköpostia Marttisiin. Osa taas otti tietoa erilaisista turvallisuusjutuista ja riskeistä, joita olikin mm. psykoosi metsässä ja maailmanloppu... hui! Myös muita riskejä oli mm. haaverit ja auringonpistos.
Loput ottivat tietoa varusteista ja mitä pitäisi ottaa leirille mukaan.

Keskiviikko
Retki Helvetinjärvelle

Keskiviikkona tapasimme pajalla jo kahdeksalta aamulla, koska luvassa oli patikointireissu Helvetinjärvelle!
Matkustimme sinne autoilla ja matka kesti 1,5 tuntia ja näimme matkalla strutsin ja villisikoja!
Paikanpäällä tapasimme Marttisten Starttipajan, jotka tulivat meidän mukaan seikkailulle.

Patikoituamme paikan päälle järven rantaan, teimme nuotiolla todellisen erinomaista wokkia, johon tuli vaikka mitä tuoreita vihanneksia. Sitten saatiin jälkkäriä, jossa oli nuotiobanaania (yllättäen..:D) ja kermavaahtoa ja vaahterasiirappia ja kinuskia, oli hyvää voin kertoo! Ja salaa myös hieman vegaanijätskii....

Syötyämme lähdimme kävelemään takaisin eri reittiä mitä tultiin.

Nousimme TODELLA todellisen todellisesti jyrkän kallion huipulle, joka meni kanjonin läpi, nousi pikkasen adrealiinit pintaan! Olo oli todellisen vaarallinen...
Käveltyämme löysimme suonpientareen ja päätimme lähteä paljasjalkaisin suolle kävelemään, se oli niin  terapeuttista!

Palasimme pajalle kolmen jälkeen, oli tosi kiva päivä eli toisinsanoen, TODELLINEN!

Torstai
"kuvia sinusta, jollaisena haluat tulla kuvatuksi"

Tapasimme pajalla ja lähdimme melkein suoraan UKK-rannalle jalkaisin.
Jouni kuvasi meitä kallionrannalla ja jokainen sai päättää omanlaisensa kuvan millaisena haluaa tulla kuvatuksi. Siellä sitten väännettiin seppeleitä ja sensemmosta, kun pitihän kuvaan tietenkin ehostautua, todellisesti :) Matias pulahti myös järvessä!

Perjantai
Liikuntapäivä

Perjantaina oli luvassa lyhyempi päivä kun keskiviikkopäivä oli ollut pidempi.
Söimme tuttuun tapaan aamiaisen pajalla ja sitten kohti Ratinaa, kuntosalille kuntoilemaan!!
Päivä oli niin kuuma että oli aikamoista kävellä asfalttitien reunalla kohti Ratinaa, ja kuntosalilla vasta kuuma tulikin!
Kuntoilun jälkeen menimme hetkeksi eri saliin pelaamaan erilaisia leikkejä, hippaa ja sellasta. Ja kaheltatoista päästiin viikonloppuilee, jee :)